Vinuri pe gustul meu. Sau, marketing-ul facut subiectiv

Din primele doua intilniri cu Aurelia Visinescu mi-am dat seama ce trebuie sa fie noul brand al Domeniilor Sahateni. Intr-o definire sintetica, ea este o persoana pasionata de ceea ce face, care stie ce vrea si exigenta cu rezultatul muncii, iar aceste trei calitati transpar pentru orice interlocutor atent.

Problema companiei erau etichetele Divin/Reserva ale gamei superioare, contraproductive, ce subevaluau la raft vinul, foarte bun altfel.

Pe calea uzuala, ar fi trebuit mai intii sa ne bazam, clientul si noi, pe cercetari si rationamente, in definirea brandului; sa revedem problema de business din alte unghiuri (asta am facut totusi:)), sa facem o segmentare corecta a bautorilor de vin, sa evidentiem competentele companiei si sa propunem alternative de pozitionare pentru gama superioara, pe baza uneia din metodele de cunoscute.

Si totusi, inainte de a face aceste demersuri profesionale, solutia a aparut evidenta, din acele prime intilniri. Ulterior am construit pe ea, am rationalizat in parte, iar pas cu pas, am incercat sa validam aceasta intuitie, sa-i delimitam valoarea dar si punctele slabe.

Propunerea nostra finala a fost ca vinurile facute de Aurelia Visinescu, oenolog roman pasionat, sa ii poarte nu doar numele si semnatura, ci sa ii imprumute personalitatea, sa beneficieze de prezenta sa in prim plan. Si a rezultat o propunere de etichete unitara pentru consumatorul roman si strain, si un discurs subiectiv al brandului, centrat pe ceea ce face Aurelia si nu pe un vin sau o eticheta.

Vinurile de sub brandul Aurelia Visinescu sint produsul atentiei la detaliu si craftului personal al Aureliei, dar si al pasiunii pentru vin pe care am vazut-o atit in biroul din Bucuresti cit si la oamenii de la Sahateni. Mai departe, brandul imprumuta si alte trasaturi personale, precum deschiderea la critica si nevoia inradacinata de imbunatatire de la an la an, lucruri esentiale in meseria vinului.

In termeni de business, dupa primele sase luni de la introducerea etichetelor noi, comenzile din distributie au crescut cu 50% lunar, iar cresterea pe primul trimestru 2011 fata de acum un an, este de 55%. Mai mult, listarile in horeca au crescut in mod accelerat si urmeaza sa confirme in urmatoarea luna si cifrele comparative de la export. Lucrurile arata optimist, este un prim rezultat relevant, de rebranding si re-focus in distributie. Pasul urmator in constructia de brand urmeaza in comunicare si sper sa avem sansa sa tinem consecvent directia inceputa.

Personal, ma bucur ca sint parte a acestui proiect, alaturi de compania de design Sapien Packaging. Am baut vinuri excelente in aceasta perioada si a fost un subiect care m-a captivat, iar aceasta este un cistig in sine. Am facut o lucrare pe gustul meu.

Share on FacebookShare on LinkedInEmail this to someoneTweet about this on Twitter

Published by

Eduard Ciocirlan

http://ro.linkedin.com/pub/eduard-ciocirlan/0/ab7/b75

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code