Un discurs Pro-marketing; tag-uri: potential, industrial, antreprenorial, B2B, comunicarea brandului

In ultimul an am facut citeva proiecte de marketing pentru companii din domenii industriale sau de constructii, companii antreprenoriale. Acolo cred ca este un potential mare-mare de evolutie, de lucrari, de rezultate. Ar fi loc de multe Effie-uri intr-un viitor sper, mai apropiat.

Cele facute de noi au fost proiecte punctuale, orientate catre design sau productie, desi am dorit sa fie mai intii proiecte de strategie si apoi de implementare in comunicare. Au fost proiecte frumoase dar scurte; acolo unde ar fi facut diferenta si, desigur, ar fi costat mai multi bani, unele din ele s-au oprit.

Motivele sint diverse dar fara a elabora, sint despre neincrederea antreprenorului in instrumente de marketing altele decit cele de display (website static, brosuri, logo ID) si despre asteptarile negative pentru perioada urmatoare.

Este o spirala contraproductiva dar, lasind la o parte frustrarea, sint citeva exemple bune de dat care arata ca o strategie de marketing industrial, chiar daca costa, e o parte critica pentru companiile care doresc sa iasa din zona de confort a clientilor actuali, cei care stiu deja numarul de mobil al antreprenorului. Este critica pentru companiile antreprenoriale care vor sa iasa in afara tarii.

Ca exemple, doar la o cautare imediata eu pot mentiona Bitdefender – ok, un brand de tehnologie IT cu clientela mixta, perfect conectat la exterior – dar si Adrem Invest, o companie despre care am aflat doar recent dar intre timp am dat de ea in diverse contexte si care se exprima pe web si in PR fara complexe. Si mai sint citeva.

Oarecum didactic: indiferent ce plan de marketing B2B este aplicat de o companie industriala, cu mai multi sau mai putini bani, acest plan trebuie sa se tina de trei criterii macar:

  • sa aiba viziune la partea de strategie – adica sa stii de ce il faci, cum il faci si unde ajungi – asta se exprima in propozitii clare si in cifre realiste si se valideaza usor in exercitiile de engagement: daca clientii proeminenti si angajatii mai marunti inteleg acelasi lucru din frazele numite viziune, atunci e bine
  • sa aiba masa critica in resurse, in vizibilitatea rezultata, altfel se pierde suflul proiectului (momentum-ul campaniei si motivatia in interiorul companiei) – aici e nevoie intotdeauna de specialistul care sa valideze si sa implementeze si de antreprenorul consecvent, care crede pina la capat ca acest efort este investitie si renunta pe moment la o cheltuiala facila (un upgrade auto de ex)
  • sa aiba continuitate si emotie in continut; chiar daca domeniul tau de business pare plat/neinteresant in afara lui, pasiunea si persistenta cu care sustii discursul companiei se vad si conving – este esentiala nu numai prezenta personala a antreprenorului, ci si contributia venita de la toti oamenii din companie si care sustin acest discurs de brand pina la urma.

Potentialul ramine mare, deci, pentru lucrari punctuale, dar mai ales pentru un marketing industrial consecvent-evoluat-eficace, valabil in Romania si in alte parti. Important este sa transformam acest potential in rezultat.

PS. am inclus cele trei poze de la inceput, preluate din Shutterstock, pentru ca imi plac asa cum sint, sint poze sincere, desi studiate, asa cum poate ar trebui sa fie discursul de marketing industrial

Share on FacebookShare on LinkedInEmail this to someoneTweet about this on Twitter

Published by

Eduard Ciocirlan

http://ro.linkedin.com/pub/eduard-ciocirlan/0/ab7/b75

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code