Firefly – Amazon

source: amazon.comhttp://goo.gl/eSERPq

Un altfel de telefon. Desi vizualizarea 3D pe ecran arata spectaculos in video mai sus, cel mai promitator este Firefly – recunoasterea instant a produselor ce pot fi cumparate din magazinul online, si evident directionarea acolo.

Analize sint deja destule pe net si multe pareri bine formate; oricum, daca Firefly va face bine ce promite, as vrea sa se gaseasca telefonul si la noi.

Digital Wallet

powatag_logo

 

 

 

La simplu, este o aplicatie de mobil cu care cumperi dintr-o singura apasare, din pagini online sau din mediul real – o reclama sau o eticheta de magazin – sau chiar cumperi plecind de la o reclama audio. Este un e-wallet full software care pretinde ca asigura nivelul cerut de securitate si cel putin din ce am testat, este ultra simplu de setat si utilizat.

Acum citva timp scriam despre coduri qr si utilizarea lor instore. Se pare ca aceasta platforma are tot ce trebuie. Dupa cum se vede pe net, are parte de o campanie cu un hype foarte bun, cu retaileri care se inscriu, articole in presa si finantare de top.

Continuind apologia:) este lansata de citeva luni, creeaza masa critica si construieste incredere, astfel incit pare ca depaseste impedimentele de securitate si de ownership pe care diversii stakeholderi incearca sa le puna – banci vs telecom vs retaileri vs sisteme de operare (Apple/Google).

La fel de important, pentru achizitie integreaza tehnologii existente, declansate de gesturi uzuale: pozezi o eticheta in magazin sau un produs in pagina web sau aplicatia se declanseaza la o reclama audio indoor – lucruri pe care le-am mai vazut. Doar ca ei pare ca le-au pus in contextul corect.

Deci, pina sa ‘nfc’, ‘ibeacon’ sau ‘square’, acest powatag merita atentie; desi nu se poate cumpara nimic de la noi inca, trebuie testata ca retailer, agentie, consumator. analiza mai detaliata aici, pentru tehnici, aici.

Coduri QR, gandite altfel

Cineva mi-a sugerat recent ca o companie noua, care isi construieste identitatea acum (o chestiune reala de altfel) ar trebui sa includa QR coduri direct in designul de packaging. Eu am gindit automat in formatul pe care il stim, QR codurile sint niste instrumente de comunicare de campanie, care servesc unui obiectiv limitat si livreaza informatie sau un incentive proprii acelei campanii. Deci, nu ar trebui sa blocam un spatiu mare pe ambalaj cu o informatie care ulterior devine desueta, nu?

 

Si totusi, daca omul avea dreptate? daca, in loc sa gindim ca in agentie – facem un continut digital si ii atasam un QR care sa multiplice landing-ul – gindim ca la product development – extindem eticheta pe web si la capatul digital al acesteia, modificam informatia oferita in real time, pe fiecare sku in parte – includem promotiile, postarile relevante din Facebook, voucherul dedicat tuturor care s-au obosit sa scaneze, sau, informatiile de provenienta a ingredientelor si de securitate alimentara, explicarea siglelor “eco”de pe contraeticheta, samd, samd.

 

Entuziasmant, intr-un fel, daca intelegi conceptul; hai sa vedem si problemele actuale:

-spatiul de eticheta este si va fi limitat, mai ales daca se concretizeaza directiva UE de a include informatia despre continut, in text mare

-politica de securitate din retailerii mari te impiedica sa faci poze, dar sa mai scanezi vreun cod

-jena de a bijbii cu telefonul in mina, la raft, descurajeaza majoritatea actelor de curiozitate digitala din partea consumatorilor

-produsele in folie flexibila (cafea la plic spre exemplu) nu vor putea fi scanate cu rezultat in majoritatea situatiilor

 

Si totusi, inca o data, exista initiative care integreaza vertical codurile QR in procesul de vinzare – un exemplu aici, un altul aici – si care ofera in final diversitate consumatorilor. Asta inseamna ca modele inovatoare sint testate, cu ceva investitii, desigur. Ce vad eu din aceste exemple ca oportunitate este multiplicarea raftului, nu in digital, ci in indoor, in afara spatiului de vinzare consacrat.

Mi se pare o miza extraordinara de a oferi experienta de window shopping nu ca un event, ca un proiect cistigator de Cannes Lions, ci ca pe un instrument de marketing mix uzual, in care codurile QR desemnate fiecarei unitati din sortimentatie permit crearea unui raft virtual (digital sau tiparit) ce poate fi amplasat oriunde ar avea o sansa ca sa produca vinzari.

Doua exemple, mai aproape de comportamentul european:

-daca promotiile emag.ro (tocmai am facut o achizitie..) s-ar vedea nu numai pe net ci si in spatiile de fumat din cladirile de birouri, sint sigur ca anumite gadgeturi sau cadouri si-ar gasi cumparatori doar scanind poza produsului (aici sar citeva etape din procesul de vinzare pe baza de QR, dar sint disponibil pentru explicatii, scanind codul de la inceputul articolului)

-daca window shopping ar fi disponibil in hotelurile din Bucuresti, poate ca turistii de afaceri aflati doar in trecere pe aici si-ar face un cos de cadouri pe care sa il primeasca inainte de plecare la receptie, sau chiar din duty free, in aeroport.

 

Si pot fi multe alte idei QR de implementat. Important este sa inceapa de undeva, sa existe doua trei lucrari cu rezultate care sa dea incredere.

 

Post Black Friday pe internet

Am facut o selectie de articole cu cifre despre progresul traficului online din smartphone si tablete – piata de referinta este US. Un context bun, tocmai se termina saptamina de discounturi din jurul datei de 23.

Inca nu am dat de cifre comparabile despre internetul romanesc, sint peste tot statistici de vinzari, ceea ce e foarte bine oricum. In schimb, iata un studiu demonstrativ despre ‘how to do’ aici, mie imi  place, este la obiect. Si, de fapt, un post despre BF in social media pe manafu.ro.

Iata link-urile din publicatiile americane, sper sa fie utile de citit intr-un moment de respiro:

businessinsider.com # 1

vs

businessinsider.com # 2

vs

businessinsider.com # 3

date reformulate aici

si sursa la IBM.

Eveniment + tehnologie + social media = engagement cocktail

In urma unei intilniri de saptamina trecuta am sters praful de pe niste lucrari de standuri expozitionale si event de acum citiva ani buni cind CERF si SIAB insemnau ceva pentru industriile respective.

In aceste evenimente cu trafic mare de vizitatori in anii de glorie, nelipsite erau constructiile de stand unicat cu lumini dramatice pe exponate si fotografiile cu hostesse; pozele postate ulterior pe site-uri precum 4tuning.ro erau Facebook à la 2003-2005, cu un public dedicat si fidel, asa cum spuneau comentariile din forum-uri.

In 2012, trecuti probabil de virful flash mob-urilor, am vrut sa vad cum arata crowd engagement la zi la o companie polimorfa de event-digital-retail-arhitectura-continut care traieste in continuare din CERF-uri si SIAB-uri peste tot in lume.

Iata in site-ul Imagination UK un eveniment din India; nu este spectaculos ca un concert U2 dar are toate ingredientele de mai sus: standuri, masini, hostesse, flash mob si, in plus, tehnologie. Poate fi vazut ca un exercitiu de engagement reusit in eveniment sau doar ca un marunt experiment de manipulare.

Ceea ce mi se pare semnificativ de urmarit este ideea de feedback colectiv care capata o noua dimensiune prin tehnologie; faptul ca nu doar cinti sau aprinzi bricheta alaturi de ceilalti in concert, ci poti face tot felul de alte lucruri vizibile instant pe ecrane, pe scena, pe web, s-ar putea sa dea un impuls interesant evenimentelor de marketing.

Ca sa intaresc aceasta opinie, un alt exemplu aici, o companie chineza de tehnologie si un public, din nou, dedicat.

 

 

Search Online – Buy Instore

Este un subiect actual de ceva timp, conversia engagementului online in cumparari la raft. Citind despre aplicatii digitale in retail, am dat de citeva articole cu aplicatii mai spectaculoase sau mai analitice – via Fishington Post, sau aici, mai degraba aici.

Una dintre directiile de rezolvare pare sa fie blur-ul intre experienta de shopping online/brick&mortar – te lasi impresionat online, incepi achizitia si finalizezi in-store, confirmind in realitate impresia formata pe net.

O alta rezolvare este in directia inversa si mai costisitoare, crearea experientelor instore care duc catre exprimarea online a brandului – fie ca vorbim de integrarea QR-codurilor ca extensie instant a etichetei de produs, sau diverse variante de augmented reality, cu sau fara POSM-uri digitale.

Cu exceptia solutiilor care interfereaza radical cu obiceiurile cumparatorilor in magazine (spre ex., amplasarea unor device-uri de brand entertainment intr-un hipermarket plin de cumparatori cu trolleys sau informatii la raft care presupun mai multi pasi de facut pe smartphone), probabil ca aplicatiile digitale isi vor gasi optimul prin care sa dezvolte experienta pozitiva la raft si sa dea rezultate concrete in vinzari.

Cert este ca loc de idei si incercari noi este, domeniul aplicatiilor mobile de interactiune cu raftul este efervescent.

Acum citva timp, cu ajutorul unor prieteni tehnici am facut o astfel de aplicatie; trans’from este un instrument de incentive instant, in locatie si ulterior, un potential instrument de CRM.

Cum face asta:

  • este pe de-o parte un QR code scanner care primeste un incentive sau mai multe pentru posesor – o invitatie, un voucher de discount, un free-bee, etc – pe care il valideaza/utilizeaza in locatie – magazin, eveniment, horeca – prin scanare de cod QR;
  • pe de alta parte, este un carrier de continut, cu update; functioneaza ca un instrument de media sociala, dar primeste din server continut particularizat pentru fiecare utilizator (la limita)

Sint doua lucruri suplimentare care merita spuse, inainte de a testa softul:

  • este flexibil, se poate configura ca si functionalitati si design pentru fiecare client/brand in parte si
  • este o experienta real time, atit pentru utilizatorul de telefon care primeste incentive pe loc, in momentul tranzactiei, cit si pentru client, caruia serverul ii raporteaza instant progresul activitatii, fie ca este promotie, fie ca sint postari.

Mai multe detalii se gasesc pe email si tel. – v. cartea de vizita de pe site – acelasi lucru obtineti scanind codul de mai jos.