Mobile, Retail, Consumer – link-uri catre doua studii recente

total-retail-intro

 

 

 

 

images

 

 

 

 

 

 

http://goo.gl/T6xsmd

http://goo.gl/Uyd51d

Mai sus sint link-uri catre doua studii aparute in 2014, ultimul chiar luna aceasta; companiile sint prestigioase si stiu despre ce vorbesc. Totusi, dincolo de cifre si concluzii gata mestecate, merita cautate (probabil cumparate) datele de detaliu pentru a face si alte analize.

Pe scurt, eu am retinut o concluzie comuna celor doua studii – datorita mobilului si noilor asteptari si comportamente de consum, retailul este pregatit pentru schimbari majore pe toate planurile, atit in fata – servicii, incentive, tranzactii, plati – cit si in bucataria proprie – infrastructura si gestiunea acestor noutati catre consumatori.

Sint si altele de comentat, insa mai simplu pe moment este sa cititi la sursa, direct.

Reality check – pareri de la cei mai in virsta on social media – content – engagement

oldschool

http://goo.gl/PrIF4 – despre social media, de la un domn dinaintea erei social media; v. si comentariile cititorilor, la fel, o parte sint aproape “baby boomers”

http://goo.gl/xyprjO – v. si prezentarile lor de pe SlideShare (sectiunea Ideas & Insights), au umor taios si sint foarte la obiect

http://goo.gl/3ho3p – despre SEO vs content marketing, cu bullet points

E bine ca in privinta subiectelor hype din internet au o voce si cei aparent mai pesimisti sau trecuti ca virsta. E un fel de a depasi prejudecati; la concret insa, autorii au un atu, se uita altfel la cifre.

Nu intimplator, de altfel, am inclus articole de acum doi ani. E buna patina pe ele – sint de fapt foarte actuale, e loc de progres si astazi pe exact acele teme.

Firefly – Amazon

source: amazon.comhttp://goo.gl/eSERPq

Un altfel de telefon. Desi vizualizarea 3D pe ecran arata spectaculos in video mai sus, cel mai promitator este Firefly – recunoasterea instant a produselor ce pot fi cumparate din magazinul online, si evident directionarea acolo.

Analize sint deja destule pe net si multe pareri bine formate; oricum, daca Firefly va face bine ce promite, as vrea sa se gaseasca telefonul si la noi.

Digital Wallet 2.0

wallet

De curind am scris despre Powatag, o companie care imbina citeva tehnologii care pot schimba felul in care se poate face shopping.

Experienta de utilizator pare simpla, in spate este mai complicat, platforma leaga magazinul online de taguri instore sau de context, bazate pe BLE, care recunosc telefoanele utilizatorilor pe baza aplicatiei Powatag.

Punctul meu de vedere este optimist, abordarea Powatag este foarte promarket. Insa, in completare este bun de vazut si reversul.

Mai general, tehnologiile de recunoastere pe baza BLE / iBeacon beneficiaza de review-uri diverse, unele ponderat-negative mai ales asupra sanselor de adoptie – vazute pe acelasi drum batut anterior de QRcoduri si NFC.

Pentru a scurta, mai jos sint trei referinte, pentru cine (din domeniu) este interesat sa citeasca. Sint surse de analiza strategica si tehnica.

Un detaliu interesant de semnalat: sansele unei companii pe termen lung se vad si “privind prin vitrina biroului”, catre interior. S-ar putea ca Powatag sa cladeasca tot ce e necesar unei corporatii ca sa promoveze o tehnolgie in piata, mai putin ethosul unui startup, la fundatie; si asta poate fi indeajuns pentru insucces.


Pentru checklist, eu am retinut trei lucruri care pot da sanse unei tehnologii de interactiune consumer instore:

–UI simpla simpla – daca se poate ca utilizatorul de telefon sa nu se uite la telefon cind primeste cuponul, ar fi perfect:) aparent glumesc insa asa se intimpla si cu cardul bancar, singurul mod de plata tehnologic care are succes pe linga numerar si bonurile de masa: nimeni nu prea se uita la card ci pur si simplu il utilizeaza; asta pentru ca informatia necesara este deja stocata in mintea utilizatorului

–implementare cointeresa(n)ta pentru stakeholderi: magazinul gazda, platforma de plata si cea de comunicare – v.carduri, din nou

–bucataria interna sa mearga sigur si fara surprize – chestiune de tehnologie si credibilitate – de aceea platile online sint un cvasimonopol pe citeva platforme de card sau transfer de bani – pentru ca sint intreprinderi foarte foarte scumpe

http://goo.gl/fR7h5G
http://goo.gl/Co1BXn
http://goo.gl/ef9xHG

featuredfeatured_back

Packaging Amigo – un proiect cu radacini de acum 5 ani

tin_today

 

Ideile de acum citiva ani despre cum ar fi aratat Amigo pe raft, 5 ani in viitor, au prins viata acum. Designul atunci si acum tocmai publicat pe site-ul partenerului meu, Ion Avram, in continuare graphic designer pentru Amigo.

Propunerea de atunci a fost inspirata de o lucrare originala adusa din Brazilia, pictura naiva realizata de o doamna din Cornélio Procópio, statul Paraná.  Ramine pentru Don Café sa exploateze aceasta evolutie de brand, sperind ca va fi mai mult decit un packaging aniversar.

Toate bune companiei si fostilor colegi.

Materiale disponibile via http://avramion.com, apartinind companiei Panfoods Romania.

rebranding

Stenota Winery

 

Acum doua saptamini, inainte de GoodWine, s-a lansat o noua podgorie – Stenota Winery – cu trei vinuri in portofoliu si in ultimele luni am lucrat impreuna cu colegii mei la identitatea acestui brand.

Mai intii despre vinuri: in gama sint incluse la start Feteasca Alba, Feteasca Neagra si Merlot, vinuri facute in 2013 si imbuteliate in acest an; sint vinuri noi, bune, care arata potentialul podgoriei de linga Urlati. Merita urmarite.

In proiectul de branding am plecat de la numele podgoriei. Stenota este o atestare mai veche a localitatii Urlati, numele unei cetati anterioare, conform unei singure surse preluate peste tot. Pentru noi, un potential bun de poveste de brand.

Pornind deci, de la vinuri si de la acest nume, am construit precursorii brandului: etichetele, materialele si imagistica de baza. Cu putina inspiratie, a aparut povestea arcasului din turnul cetatii [Stenota], pe numele lui Steuriu. Ne-a placut sa amestecam istoria firav atestata a locului cu povestea arcasului Steuriu si a contemporanilor sai. Am vizualizat o vreme din medievalul timpuriu, in care locurile si oamenii nu erau asezati, semintii veneau si treceau mai departe, iar existenta unei cetati, a unui turn de aparare, reprezenta o prima radacina stabila in jurul careia o comunitate putea prinde viata.

Adevarul este ca oamenii pe care i-am intilnit anterior in zona Urlati sint muncitori, iar rezultatele lor se vad in podgoriile tot mai bine ingrijite; mi-ar place sa cred ca am construit o fictiune cu radacini intr-o realitate pozitiva si intr-un trecut poate eroic, nu doar tihnit, asa cum altfel sugereaza putinele conace renovate din zona. Pentru noi, destinul brandului Stenota este definit de povestea arcasului din turn, de oamenii care sfintesc locul, care isi construiesc calea proprie cu perseverenta si care nu renunta; Stenota este despre fidelitate, despre munca si creatie. Despre onestitate si corectitudine.

Claudiu Porumb, oenologul ce a lucrat aceste vinuri, le-a definit cumva in acest fel, ‘corecte’, iar eu am retinut din asta sinceritatea si calitatea lui interioara. Povestea, onestitatea brandului si a lucratorilor sai in a-si aprecia munca, cred ca sint tocmai calitatile pentru care merita sa incercati acest vin si sa apreciati rezultatul muncii oamenilor de linga Urlati, Prahova.

Cartolina

Print

Cora Drive. Inovare in retail [online]

 

Pentru ca urmaresc si incerc sa inteleg aceasta tendinta, am fost impresionat de initiativa Cora de a introduce Cora Drive odata cu lansarea site-ului nou (cred ca este nou).

Conceptul buy online -> drive/come in to pick-up nu este neaparat o inovatie (v. emag), dar formele sint diverse, unele fiind chiar premiate si reluate in prezentari.

Am testat modul de lucru, pentru cineva care a mai comandat pe net este destul de intuitiv, poate flash-ul site-ului este putin cam prea responsiv.

Cel putin doua sugestii pot fi facute, daca sint permise. Pentru publicul mai putin avizat, nu ar fi stricat ca acest concept sa fie bine explicat ‘din prima’, de ex. in maniera video cartoon de pe coradrive.fr. Sint convins ca ar fi mult mai clar ce se poate face in site, la ce foloseste.

A doua sugestie este tot de usability – convenienta. Clasificarea produselor in listing-ul din dreapta ar putea fi facuta si pe categorii, raioane sau altfel, nu doar oferte. In acest mod nu risti sa pui in cos, pe fuga, cotletul de porc si masina de spalat, precum am facut eu.

Este remarcabila si pagina de intrare – foarte sociala, conectata in FB, cu potential de angajament din cauza asta. Bine, unele asocieri sint hilare – v.foto mai sus enlarged – dar potentialul de conversatie relevanta este acolo.

Una peste alta, mi se pare un mare pas inainte in retail; as spera ca initiativa sa dea rezultate in vinzari, sa nu moara in executie, pentru ca ofera o alternativa certa la inghesuiala de weekend in magazin, cel putin pentru o parte din noi. Toata stima pentru echipa care au avut curajul..

Aurelia Visinescu, o persoana de valoare

 

Poate un brand romanesc sa devina personal, sa preia caracterul celui de la care imprumuta numele, credibil? Poate acel nume sa insemne un lucru valoros aici dar si in alta parte, in alte tari?

Au fost intrebarile de la care am inceput acum mai bine de doi ani un proiect de rebranding, acceptat cu entuziasm prudent de catre client, daca imi amintesc bine.

Am citit mai devreme acest articol, cu o anume emotie, mi-a revenit in memorie instantaneu ceea ce am simtit atunci ca poate deveni ceva extraordinar.

Vinurile Aureliei Visinescu sint la fel de bune ca acum doi ani (colegele ei ar putea zice ca sint chiar mai bune); iar personalitatea Aureliei se transmite in tot ceea ce spune, este autentica si este de buna calitate; cam cum trebuie sa fie vinul pe care il bem, sau poate viata pe care o traim.

Intr-o alta perspectiva, am vazut si acest articol, cifrele de vinzari enuntate arata ceva bun despre companie; cu siguranta sint eforturi mari in spate, ma bucur cu destula mindrie de succesul lor.

Dar, dincolo de discutii despre branding si persoane, conteaza pina la urma ceea ce livrezi, care este produsul tau de zi cu zi. Pot sa adaug deci, o sugestie de vin la final, un vin pe gustul meu – Red Artisan 2009. Daca trimiteti comanda pe site, cred ca il puteti primi a doua zi lucratoare. Este pe stoc, deci sint sanse pentru cel putin o sticla; cred ca asta trebuie sa fac si eu, sa-mi valorific prima sansa.

Personalitatea brandului…

…este determinanta pentru felul in care este construita ulterior comunicarea si pentru relevanta acesteia la business. Parerea mea este ca aici se pierde de multe ori contactul intre ce scrie pe hirtie in strategia de branding si implementarea ulterioara de la marketing.

Aparent este un concept de marketing sofisticat, la asta contribuie miriada de referinte pe net si probabil radacinile din psihanaliza.

Pentru cei cu gindirea simpla [ca mine], este utila abordarea de aici, da claritate si pragmatism.

Pentru cei care pleaca sistematic, de la origini, referinta buna este aici.

 

 

DUNN A.G. – un proiect in constructii/in constructie

Naming si identitate vizuala, strategie de branding, strategie de comunicare. Am trecut prin toate etapele de evaluare si conceptie pentru un business de constructii, proiectul este gata de citeva saptamini; rezultatul vizual este in acest post, rezultatul in lumea reala este inca in constructie:(

Sa speram ca va capata viata, e un proiect frumos, cu multa munca in spate..