Packaging Amigo – un proiect cu radacini de acum 5 ani

tin_today

 

Ideile de acum citiva ani despre cum ar fi aratat Amigo pe raft, 5 ani in viitor, au prins viata acum. Designul atunci si acum tocmai publicat pe site-ul partenerului meu, Ion Avram, in continuare graphic designer pentru Amigo.

Propunerea de atunci a fost inspirata de o lucrare originala adusa din Brazilia, pictura naiva realizata de o doamna din Cornélio Procópio, statul Paraná.  Ramine pentru Don Café sa exploateze aceasta evolutie de brand, sperind ca va fi mai mult decit un packaging aniversar.

Toate bune companiei si fostilor colegi.

Materiale disponibile via http://avramion.com, apartinind companiei Panfoods Romania.

rebranding

American Pride. Imported from Detroit. So God Made a Farmer

Am vazut recent spoturile ultimului Super Bowl (sigur, un eveniment deja vechi:)) si automat am trecut prin cele de acum un an; intotdeauna sint curios de evolutii nu neaparat de noutate.

Mi-au atras atentia cele doua spoturi Chrysler, pentru brandul de companie (desi aparent pentru modelul Chrysler 200) si pentru Dodge Ram, un simbol american el in sine. Sint doua spoturi facute de agentii diferite, inteleg, la diferenta de un an si pe briefuri diferite.

Mie imi plac; si le apreciez din multe motive. Sint spoturi emotionale amindoua, felul solid cinematografic in care este construita emotia, cu toate ingredientele previzibile, brieful care transpare in fiecare lucrare in parte. Una peste alta, pot fi judecate ca motoare clasice pentru campaniile respective de comunicare sau doar filme de propaganda contemporana. In oricare varianta, ambele spoturi sint o treaba bine, bine facuta.

Mai importanta mi se pare insa “mina clientului” care se vede in consecventa mesajului si atmosferei. Ambele spoturi spun acelasi lucru la diferenta de un an, cu subiecte si personaje opuse, despre unul din liantii societatii americane…

<<American work pride>> este un brand umbrela valabil, la care ei, americanii, pot apela credibil atunci cind au nevoie: cind vor sa relanseze o companie emblematica sau implicit, un oras in dificultate sau altfel, cind vor sa mai intre intr-un razboi sau sa iasa dintr-unul cu fruntea sus.

Al doilea lucru pe care merita sa il remarc este ceea ce reusesc aceste spoturi, dar si acesta, sau intreaga aceasta campanie. Reusesc ceea ce publicitatea uita de multe ori: sa ii faca pe oameni fericiti, macar pentru citeva momente.

Ca si aici de ex, ca sa nu ne luam foarte consecvent in serios:)

—————-

Mai jos sint citeva linkuri relevante in articol, precum si sursele fotografiilor.

brandchannel.com

Wikipedia

Aurelia Visinescu, o persoana de valoare

 

Poate un brand romanesc sa devina personal, sa preia caracterul celui de la care imprumuta numele, credibil? Poate acel nume sa insemne un lucru valoros aici dar si in alta parte, in alte tari?

Au fost intrebarile de la care am inceput acum mai bine de doi ani un proiect de rebranding, acceptat cu entuziasm prudent de catre client, daca imi amintesc bine.

Am citit mai devreme acest articol, cu o anume emotie, mi-a revenit in memorie instantaneu ceea ce am simtit atunci ca poate deveni ceva extraordinar.

Vinurile Aureliei Visinescu sint la fel de bune ca acum doi ani (colegele ei ar putea zice ca sint chiar mai bune); iar personalitatea Aureliei se transmite in tot ceea ce spune, este autentica si este de buna calitate; cam cum trebuie sa fie vinul pe care il bem, sau poate viata pe care o traim.

Intr-o alta perspectiva, am vazut si acest articol, cifrele de vinzari enuntate arata ceva bun despre companie; cu siguranta sint eforturi mari in spate, ma bucur cu destula mindrie de succesul lor.

Dar, dincolo de discutii despre branding si persoane, conteaza pina la urma ceea ce livrezi, care este produsul tau de zi cu zi. Pot sa adaug deci, o sugestie de vin la final, un vin pe gustul meu – Red Artisan 2009. Daca trimiteti comanda pe site, cred ca il puteti primi a doua zi lucratoare. Este pe stoc, deci sint sanse pentru cel putin o sticla; cred ca asta trebuie sa fac si eu, sa-mi valorific prima sansa.

Manifesto

In ultimii 16 ani am avut sansa sa parcurg mai multe etape de lucru in citeva discipline de comunicare si in marketing. In acesti ani am re-reinvatat ca in aceste meserii exista cel putin o contradictie care se perpetueaza aproape fara exceptie, de la an la an, mai ales in companiile ultracompetitive.

Intr-o propozitie, asteptarile de la marketing se refera intotdeauna la exercitiul financiar curent. Altfel spus, cele mai importante obiective de urmarit vor fi cele de la sfirsitul anului, si nu cele din anii urmatori, iar cheltuirea bugetului de marketing va fi considerata ‘ínvestitie’ numai in cartile de specialitate. Un argument mai recent poate fi faptul ca mediul concurential se schimba acum la fiecare 6 luni, iar ceea ce este ‘batut in cuie’ pe planul anual mai sufera cel putin o ajustare pe parcurs.

Din aceasta cauza, termenul dat de companie omului de la marketing este totdeauna mai scurt decit timpul real in care sa poata face o transformare durabila [pozitiva] in mintea oamenilor pe care ii considera consumatori actuali sau viitori. Nu ma gindesc daca este bine sau rau si nu doresc sa formulez solutii de structura, ci pur si simplu consider ca aceasta este un dat. Si mai consider ca este o sansa de schimbare.

Este sansa ca strategiile de branding sa se transforme, sa accepte acest dat si SA LIVREZE. Catre acesti clienti presati, carora nu li se ofera timpul sa obtina rezultatele ‘ca la carte’, le ofer serviciile companiei. Adaptarea strategiilor de branding este, cred, un proces de invatare din mers, in care conteaza mintea clara, dialogul si experienta first hand, din interior. Rezultatul pe care doresc sa il obtinem in relatia cu fiecare client, este ca timpul de livrare sa se scurteze, timpul in care ne dam seama ce e de facut si sintem gata de start, sa fie TIMP UTIL.

Asa cum presiunea pietei tinde spre a avea un produs nou pe raft in 6 luni in [unele] categorii de FMCG, in acelasi ritm strategia trebuie sa fie aliniata la start, iar resursele pregatite pentru a comunica. Nu cred ca va mai exista, in conditii de adecvare la piata, interval de 3-6 luni pentru cercetare si audit de brand si inca 3-6 luni pentru definirea strategiei, si inca…

Aceasta este propunerea noastra de valoare:
Maxim 6 luni pentru orice proiect. Consultanta de branding in timp real.

Serviciile pe care le putem oferi unui client sofisticat:
-Intelegerea business-ului si clarificarea rolului comunicarii de brand in mixul de marketing.
-Alternativele strategice de marketing si analizele de cost versus rezultate asteptate. Analiza portofoliului de produs si arhitectura de brand cu care se sutine.
-Strategia de brand si identitatea vizuala = documente scurte, clare, conceptia grafica de baza si broşuristica de companie, in detaliu.
-Consultanta in dezvoltarea de produs (FMCG). Prototiparea,  briefing si interpretarea cercetarii de produs.
-Premisele de concept pentru comunicarea de marketing = briefing-ul de comunicare.
-Concepte creative de comunicare a brandului in mediul digital si de eveniment = evenimente off+online, PR in mediul digital.
-Implementare si analiza de rezultat. Briefing si interpretarea cercetarilor de marketing, la nivel strategic.

Pentru a nu termina sec aceasta nota de lucru, adaug un studiu de caz de pe un blog celebru [Laura Ries Blog]. La sfirsitul zilei, tot ce facem trebuie sa fie simplu. Sau sa para simplu.

Restart

Ieri am finalizat lucrul la Panfoods Romania, sau cafeaua Amigo. Au fost 3 ani extraordinari la marketing, pentru mine, venit din publicitate. La final pot trage linie peste o etapa reusita profesional dar fericita si pe alte planuri.

Brandul Amigo este, pe cercetarile de la inceputul anului, market leader in piata de cafea solubila pura, atit in vinzari cit si in cifrele de brand. Fara a detalia foarte mult (poate nici nu se cade), daca in 2008 era acel Amigo pe care il stim din bucatarie, din sloganul ‘si esti ca nou’ si aflat pe locul 2-3 ca si market share, in 2010 a devenit un brand mult mai viu, cu o manifestare solida la raft si care a fost tot anul nr. 1 atit pe Nielsen cit si pe MEMRB.

Cifrele de acum sint in egala masura rezultatul muncii oamenilor de la vinzari, determinati si foarte buni in ceea ce fac, si rezultatul bugetului si strategiei de marketing. Mai departe, Adina, colega mea de la marketing, va avea flerul feminin sa faca acest melanj sa continue, a fost intotdeauna mai priceputa decit mine in a intelege cum functioneaza o corporatie de vinzari.

Pentru mine este un fresh restart la Transform Marketing Events. Este locul unde doresc sa aplic aceasta experienta duala, de marketer si de agentie, pe ideile si bugetele clientilor companiei :>.

Acesta este un motiv pentru care deschid blogul; doresc sa spunem, eu si alti oameni care au treaba cu Transform, ceva util si nu frivol, despre marketing si comunicare.

Este indeajuns pentru un prim post.

Toate bune.

Eduard