Ion Avram – Just Published

Ion

 

Revenind la site-ul propriu tocmai lansat de colegul si prietenul meu Ion Avram, sint acolo lucrari de design foarte bune, facute pentru diferite companii de marketing, o parte din ele gindite impreuna.

Nu am stiut sa scriu despre acestea la timpul lor, asa ca fac doar trimitere la citeva la care am muncit ceva si de care imi place cu atit mai mult:

Arca Lui Noe = Arca ridicata cu fotografii spectaculoase si initiative serioase, POS Mediu = investitii in infrastructura de mediu, Polystart/DUNN AG = constructii BigTime, Industrial Cruman = reparatorul/pompier cu o mie de repere in magazie.

Bafta si trafic util!

Un discurs Pro-marketing; tag-uri: potential, industrial, antreprenorial, B2B, comunicarea brandului

In ultimul an am facut citeva proiecte de marketing pentru companii din domenii industriale sau de constructii, companii antreprenoriale. Acolo cred ca este un potential mare-mare de evolutie, de lucrari, de rezultate. Ar fi loc de multe Effie-uri intr-un viitor sper, mai apropiat.

Cele facute de noi au fost proiecte punctuale, orientate catre design sau productie, desi am dorit sa fie mai intii proiecte de strategie si apoi de implementare in comunicare. Au fost proiecte frumoase dar scurte; acolo unde ar fi facut diferenta si, desigur, ar fi costat mai multi bani, unele din ele s-au oprit.

Motivele sint diverse dar fara a elabora, sint despre neincrederea antreprenorului in instrumente de marketing altele decit cele de display (website static, brosuri, logo ID) si despre asteptarile negative pentru perioada urmatoare.

Este o spirala contraproductiva dar, lasind la o parte frustrarea, sint citeva exemple bune de dat care arata ca o strategie de marketing industrial, chiar daca costa, e o parte critica pentru companiile care doresc sa iasa din zona de confort a clientilor actuali, cei care stiu deja numarul de mobil al antreprenorului. Este critica pentru companiile antreprenoriale care vor sa iasa in afara tarii.

Ca exemple, doar la o cautare imediata eu pot mentiona Bitdefender – ok, un brand de tehnologie IT cu clientela mixta, perfect conectat la exterior – dar si Adrem Invest, o companie despre care am aflat doar recent dar intre timp am dat de ea in diverse contexte si care se exprima pe web si in PR fara complexe. Si mai sint citeva.

Oarecum didactic: indiferent ce plan de marketing B2B este aplicat de o companie industriala, cu mai multi sau mai putini bani, acest plan trebuie sa se tina de trei criterii macar:

  • sa aiba viziune la partea de strategie – adica sa stii de ce il faci, cum il faci si unde ajungi – asta se exprima in propozitii clare si in cifre realiste si se valideaza usor in exercitiile de engagement: daca clientii proeminenti si angajatii mai marunti inteleg acelasi lucru din frazele numite viziune, atunci e bine
  • sa aiba masa critica in resurse, in vizibilitatea rezultata, altfel se pierde suflul proiectului (momentum-ul campaniei si motivatia in interiorul companiei) – aici e nevoie intotdeauna de specialistul care sa valideze si sa implementeze si de antreprenorul consecvent, care crede pina la capat ca acest efort este investitie si renunta pe moment la o cheltuiala facila (un upgrade auto de ex)
  • sa aiba continuitate si emotie in continut; chiar daca domeniul tau de business pare plat/neinteresant in afara lui, pasiunea si persistenta cu care sustii discursul companiei se vad si conving – este esentiala nu numai prezenta personala a antreprenorului, ci si contributia venita de la toti oamenii din companie si care sustin acest discurs de brand pina la urma.

Potentialul ramine mare, deci, pentru lucrari punctuale, dar mai ales pentru un marketing industrial consecvent-evoluat-eficace, valabil in Romania si in alte parti. Important este sa transformam acest potential in rezultat.

PS. am inclus cele trei poze de la inceput, preluate din Shutterstock, pentru ca imi plac asa cum sint, sint poze sincere, desi studiate, asa cum poate ar trebui sa fie discursul de marketing industrial

Link-uri utile

Incerc sa organizez aceasta parte vizibila a lui Transform, ca sa ofere ceva mai mult decit articole scrise intr-un fel personal. De aceea am inclus in dreapta mai multe link-uri interesante si probabil cunoscute, pentru cei care citesc despre marketing pe internet.

Dincolo de a publica informatii despre lucrari si despre modul nostru de gindire, scopul acestei pagini este sa devina o [mica] resursa de marketing de unde sa puteti cauta articole si analize pe citeva subiecte dintr-un domeniu vast.

Sa vedem cum ajungem acolo.

Toate bune.

Manifesto

In ultimii 16 ani am avut sansa sa parcurg mai multe etape de lucru in citeva discipline de comunicare si in marketing. In acesti ani am re-reinvatat ca in aceste meserii exista cel putin o contradictie care se perpetueaza aproape fara exceptie, de la an la an, mai ales in companiile ultracompetitive.

Intr-o propozitie, asteptarile de la marketing se refera intotdeauna la exercitiul financiar curent. Altfel spus, cele mai importante obiective de urmarit vor fi cele de la sfirsitul anului, si nu cele din anii urmatori, iar cheltuirea bugetului de marketing va fi considerata ‘ínvestitie’ numai in cartile de specialitate. Un argument mai recent poate fi faptul ca mediul concurential se schimba acum la fiecare 6 luni, iar ceea ce este ‘batut in cuie’ pe planul anual mai sufera cel putin o ajustare pe parcurs.

Din aceasta cauza, termenul dat de companie omului de la marketing este totdeauna mai scurt decit timpul real in care sa poata face o transformare durabila [pozitiva] in mintea oamenilor pe care ii considera consumatori actuali sau viitori. Nu ma gindesc daca este bine sau rau si nu doresc sa formulez solutii de structura, ci pur si simplu consider ca aceasta este un dat. Si mai consider ca este o sansa de schimbare.

Este sansa ca strategiile de branding sa se transforme, sa accepte acest dat si SA LIVREZE. Catre acesti clienti presati, carora nu li se ofera timpul sa obtina rezultatele ‘ca la carte’, le ofer serviciile companiei. Adaptarea strategiilor de branding este, cred, un proces de invatare din mers, in care conteaza mintea clara, dialogul si experienta first hand, din interior. Rezultatul pe care doresc sa il obtinem in relatia cu fiecare client, este ca timpul de livrare sa se scurteze, timpul in care ne dam seama ce e de facut si sintem gata de start, sa fie TIMP UTIL.

Asa cum presiunea pietei tinde spre a avea un produs nou pe raft in 6 luni in [unele] categorii de FMCG, in acelasi ritm strategia trebuie sa fie aliniata la start, iar resursele pregatite pentru a comunica. Nu cred ca va mai exista, in conditii de adecvare la piata, interval de 3-6 luni pentru cercetare si audit de brand si inca 3-6 luni pentru definirea strategiei, si inca…

Aceasta este propunerea noastra de valoare:
Maxim 6 luni pentru orice proiect. Consultanta de branding in timp real.

Serviciile pe care le putem oferi unui client sofisticat:
-Intelegerea business-ului si clarificarea rolului comunicarii de brand in mixul de marketing.
-Alternativele strategice de marketing si analizele de cost versus rezultate asteptate. Analiza portofoliului de produs si arhitectura de brand cu care se sutine.
-Strategia de brand si identitatea vizuala = documente scurte, clare, conceptia grafica de baza si broşuristica de companie, in detaliu.
-Consultanta in dezvoltarea de produs (FMCG). Prototiparea,  briefing si interpretarea cercetarii de produs.
-Premisele de concept pentru comunicarea de marketing = briefing-ul de comunicare.
-Concepte creative de comunicare a brandului in mediul digital si de eveniment = evenimente off+online, PR in mediul digital.
-Implementare si analiza de rezultat. Briefing si interpretarea cercetarilor de marketing, la nivel strategic.

Pentru a nu termina sec aceasta nota de lucru, adaug un studiu de caz de pe un blog celebru [Laura Ries Blog]. La sfirsitul zilei, tot ce facem trebuie sa fie simplu. Sau sa para simplu.