Firefly – Amazon

source: amazon.comhttp://goo.gl/eSERPq

Un altfel de telefon. Desi vizualizarea 3D pe ecran arata spectaculos in video mai sus, cel mai promitator este Firefly – recunoasterea instant a produselor ce pot fi cumparate din magazinul online, si evident directionarea acolo.

Analize sint deja destule pe net si multe pareri bine formate; oricum, daca Firefly va face bine ce promite, as vrea sa se gaseasca telefonul si la noi.

Interactiune in timp real in magazin -> consumatori

1280px-Fredmeyer_edit_1-1024x673

Problema 1:

Statisticile despre decizia de cumparare spun de mult ca peste 60% din alegerile cumparatorilor se fac in fata raftului si nu in fata TV-ului.

Doar ca pina una alta, tehnicile de influentare a acestor decizii de cumparare nu au evoluat semnificativ la noi; vedem in continuare plasarile speciale insotite de %e mari de promotie pe fundal galben/rosu, eventual dublate de promoteri la raft sau dupa casa. In citeva campanii au fost incercate si alte formate de engagement prin entertainment care insa nu par a fi fost replicate ulterior, precum un best practice.

Deci nici un “breakthrough”, nici un “game-changer” sau ”produs revolutionar” care sa schimbe aceasta experienta la raft in mod semnificativ.

Si totusi, tehnologiile evolueaza si creste si disponibilitatea consumatorilor de a fi interactivi la raft sau inainte de raft. Si la fel si initiativele in alte piete. Pentru a scurta, aici este un articol sustinut si de cifre, care aduce in actualitate citeva lucruri despre marketing mobil in-retail.

Problema 2:

In continuarea celor de mai sus, as paria ca fiecare companie mare de FMCG are baze de date de cel putin 100k oameni care au participat in promotii web, SMS, 1to1.

Insa aceste baze de date sint lasate la dospit, ramin nefolosite si se dezactualizeaza. Sau incercarile de revigorare sint de suprafata si cu impact minor.

Ce se poate face?

La intersectia celor doua probleme exista evident, un potential foarte mare: consumatori care la un moment dat au facut un pas catre branduri si care au in continuare la raft diverse nevoi nerezolvate, simultane deci, cu momentul deciziei de cumparare.

Daca este corect, acest potential are nevoie de mai multa atentie, strategie plus experimentare pragmatica, istoric/cifre/rezultate.

Eu doresc sa contribui cu o idee, cu un PRODUCT CONCEPT:

Insight:

Unii dintre noi se simt pierduti intr-un magazin nou, la fel precum te simti nesigur intr-un oras nou. Daca pe strada GPS-ul a preluat interactiunea dintre semnele de circulatie si creier, in magazin inca nu exista un inlocuitor.

Mai mult, altii dintre noi au simtit imediat dupa casa de marcat, frustrarea ca nu au luat tot ce au notat constiincios pe lista de cumparaturi. Pentru acestia dar si pentru toti ceilalti, mai relaxati, exista solutii:)

Abordare:

Sa presupunem ca simulam GPS pentru magazin:
–facem un floor plan al fiecarui magazin mare, cu raioane, produse, branduri cheie chiar (prezenta paid sau altfel)
–instalam un mod de recunoastere a smartphone-urilor prezente in magazin, via wireless, GSM sau chiar sound based – facem o retea interna care nu trebuie neaparat sa implice iBeacon sau NFC ci pur si simplu, repeater-e conectate in server, precum si
–o aplicatie care in mod activ isi cauta serverul via reteaua din magazin, o aplicatie care inainte de toate, este UTILA in mod RECURENT

Ce ar putea face aceasta platforma? Pai mai intii, ar putea fi construita de ex, in jurul unei liste de cumparturi care se sincronizeaza activ pe toate device-urile casei – ceva gen OurGroceries – care in magazin se lanseaza la interactiunea cu reteaua wireless locala si ofera, suprapus pe acel floor plan, citeva alte lucruri utile:
–un traseu prin magazin si un continut interesant de display advertising, ales cu maare atentie, respectuos cu atentia distribuita a consumatorilor, in magazin
–citeva promotii relevante la lista curenta de cumparaturi sau chiar
–promotii personalizate pentru cei logati, valabile ATUNCI si ACOLO; si eventual,
–checklist cumparaturi facute – prin scanare de barcode sau doar apasind “vazut” pe ecran – pentru cei care umbla cu mobilul la vedere in magazin

Este intersant si ce ofera in spate o astfel de platforma:
–date agregate in timp real care pot spune pe bune daca acel 60%+ de decizie este un procent real,
–un ecosistem de comunicare PAID, in care bugetul de advertising cerut de retailer are o corespondenta clara in KPI la marketer; si chiar alte implementari ulterioare precum..
–posibil checkin in aplicatii de executie la raft sau
–feedback instant de la consumatori, in retele sociale, despre experienta instore, de la thumbs up/down la casa de marcat pina la commenturi via inapp de pe canapeaua de acasa.

Pare destul de tehnic si este; dar conceptul de produs este abordabil si se bazeaza doar pe ceea ce stim de la marketing. Are insa nevoie de experiment, de a proofa tactici si continut.

Noi avem tehnologia sa facem asta si aplicatia backbone de la care sa construim asa ceva. CAUTAM BETA TEST-ERI; companii din marketing si retail, evident.

Surse foto: http://goo.gl/mQof2 si http://goo.gl/8Q157X

beta-testers

Digital Wallet

powatag_logo

 

 

 

La simplu, este o aplicatie de mobil cu care cumperi dintr-o singura apasare, din pagini online sau din mediul real – o reclama sau o eticheta de magazin – sau chiar cumperi plecind de la o reclama audio. Este un e-wallet full software care pretinde ca asigura nivelul cerut de securitate si cel putin din ce am testat, este ultra simplu de setat si utilizat.

Acum citva timp scriam despre coduri qr si utilizarea lor instore. Se pare ca aceasta platforma are tot ce trebuie. Dupa cum se vede pe net, are parte de o campanie cu un hype foarte bun, cu retaileri care se inscriu, articole in presa si finantare de top.

Continuind apologia:) este lansata de citeva luni, creeaza masa critica si construieste incredere, astfel incit pare ca depaseste impedimentele de securitate si de ownership pe care diversii stakeholderi incearca sa le puna – banci vs telecom vs retaileri vs sisteme de operare (Apple/Google).

La fel de important, pentru achizitie integreaza tehnologii existente, declansate de gesturi uzuale: pozezi o eticheta in magazin sau un produs in pagina web sau aplicatia se declanseaza la o reclama audio indoor – lucruri pe care le-am mai vazut. Doar ca ei pare ca le-au pus in contextul corect.

Deci, pina sa ‘nfc’, ‘ibeacon’ sau ‘square’, acest powatag merita atentie; desi nu se poate cumpara nimic de la noi inca, trebuie testata ca retailer, agentie, consumator. analiza mai detaliata aici, pentru tehnici, aici.

Hotpoint… garantie completa pentru primii 5 ani de relatie

afis_5anigarantieUn proiect inceput acum mai bine de un an, aflat deja in a 5a etapa. Un mecanism simplu, bazat pe inscrierea produselor achizitionate pe site, urmarite pe baza unor coduri tiparite, razuibile dupa achizitie.

Cifre relevante:

  • 2014 vs 2013: ritmul de inscrieri la 4 luni de program este dublu – piata, brandul au prins viteza si programul a prins radacini
  • accept conversatie de marketing – in jur de 40% dintre cumparatorii subscrisi, pe tot parcursul programului
  • o informatie interesanta, sezonalitatea accentuata a achizitiilor; cresteri de toamna primavara de peste 30% de la o luna la alta

Pasul urmator, logic: programul sa devina cu adevarat ‘de loialitate’ si poate un pic ‘social’. Acesti cumparatori merita recompensati; intr-un mediu atit de concurential fiecare cumparator conteaza; daca revine la brand pentru a doua achizitie, deja a umplut o treime din bucatarie cu produse Hotpoint; daca pleaca, ne vom reintilni cu el peste 5-6 ani, cind se gindeste din nou.

Pentru ca, in baza de date se observa clar ca:

  • roughly 1 din 5 cumparatori este multiplu, cumpara mai mult de un electrocasnic de aceeasi marca; daca asta este oarecum intuitiv,
  • 1 din 15 cumparatori nu este doar cumparator multiplu ci revine la un interval de timp, face repurchase!

Poate produsele sint de vina:) insa potentialul este acolo; sint oameni loiali brandului si pot fi descoperiti multi altii.

Deci, s-o facem.

_Afis-sep