Idei interesante despre ferestre… augmented reality astazi si acum 10 ani

Sint doua articole intr-un site pe care il urmaresc, este destupator de minte. Vorbesc despre tehnologii aplicate, una simpla si foarte utila, a doua este augmented reality.

Daca aplicatia de la BMW este o treaba complexa – camere video, procesoare si proiectoare puternice – prima este ‘veche’ de citiva ani, de prin 2006, dar nu am vazut-o raspindita altfel decit limitat, pentru parbrize de masini scumpe; pacat, ar fi extraordinara in multe locuri si ar vinde milioane de metri patrati in tarile calde cu mult petrol.

Oricum, pentru cei care poate se gindesc sa o aduca pe aici, trei referinte – viewsagewikipedia – poate la urmatoarea locuinta vom putea avea asa ceva.

Revenind la BMW si la evenimente de marketing – mai in domeniul nostru – acest street stunt ultra pregatit si probabil costisitor mi-a amintit de o improvizatie, dintr-o alta epoca, probabil prima aplicatie tehnologica de ‘augmented reality’ pe care am vazut-o. As vrea sa o spun ca pe o poveste, cred ca merita, ca pentru vineri dupamiaza.

A fost acum vreo 10 ani la lansarea unei beri cunoscute, in care erau implicate proiectii de film pe trei ecrane simultan.

Si pentru ca in acea vreme, ca si astazi de altfel, nu toate chestiile tehnice mergeau asa cum iti doresti, la inceputul evenimentului semnalul catre unul din ecrane nu dadea semne ca va ajunge acolo.

Dar evenimentul a inceput cu numaratoare inversa – 10, 9, 8… – un moment stinjenitor se profila rapid-rapid, iar eu ma pregateam sa ii spun ceva incurajator clientului care inca zimbea, in necunostinta de cauza.

Si atunci un coleg de-al meu, inspirat si priceput, a luat o camera de mina de la un operator, a cablat-o altfel in sistem si a focalizat-o pe un alt ecran; 3-4-5 minute cit a durat partea video, a stat nemiscat si eroic, preluind in direct imaginea proiectata pe un ecran ca sa o dea pe cel fara semnal, rezultatul fiind doar o ‘augmentare’ nesemnificativa de culoare.

Si toata lumea a fost multumita, Adi Carnu – numele domnului – a salvat multe ore de munca si multe asteptari. De atunci incoace, domnul Carnu a condus productia multor altor evenimente, unele foarte complexe, si din cite stiu este in continuare director de productie al aceleiasi companii la care cu onoare lucram in acea vreme, alaturi de alti citiva oameni extraordinari.

Retrospectiv privind, realitatea de atunci se cerea mai putin augmentata, energia si angajamentul veneau prin contributia directa a oamenilor, iar efectele video aveau locul lor clar definit in tubul CRT.

 

Eveniment + tehnologie + social media = engagement cocktail

In urma unei intilniri de saptamina trecuta am sters praful de pe niste lucrari de standuri expozitionale si event de acum citiva ani buni cind CERF si SIAB insemnau ceva pentru industriile respective.

In aceste evenimente cu trafic mare de vizitatori in anii de glorie, nelipsite erau constructiile de stand unicat cu lumini dramatice pe exponate si fotografiile cu hostesse; pozele postate ulterior pe site-uri precum 4tuning.ro erau Facebook à la 2003-2005, cu un public dedicat si fidel, asa cum spuneau comentariile din forum-uri.

In 2012, trecuti probabil de virful flash mob-urilor, am vrut sa vad cum arata crowd engagement la zi la o companie polimorfa de event-digital-retail-arhitectura-continut care traieste in continuare din CERF-uri si SIAB-uri peste tot in lume.

Iata in site-ul Imagination UK un eveniment din India; nu este spectaculos ca un concert U2 dar are toate ingredientele de mai sus: standuri, masini, hostesse, flash mob si, in plus, tehnologie. Poate fi vazut ca un exercitiu de engagement reusit in eveniment sau doar ca un marunt experiment de manipulare.

Ceea ce mi se pare semnificativ de urmarit este ideea de feedback colectiv care capata o noua dimensiune prin tehnologie; faptul ca nu doar cinti sau aprinzi bricheta alaturi de ceilalti in concert, ci poti face tot felul de alte lucruri vizibile instant pe ecrane, pe scena, pe web, s-ar putea sa dea un impuls interesant evenimentelor de marketing.

Ca sa intaresc aceasta opinie, un alt exemplu aici, o companie chineza de tehnologie si un public, din nou, dedicat.