Eveniment + tehnologie + social media = engagement cocktail

In urma unei intilniri de saptamina trecuta am sters praful de pe niste lucrari de standuri expozitionale si event de acum citiva ani buni cind CERF si SIAB insemnau ceva pentru industriile respective.

In aceste evenimente cu trafic mare de vizitatori in anii de glorie, nelipsite erau constructiile de stand unicat cu lumini dramatice pe exponate si fotografiile cu hostesse; pozele postate ulterior pe site-uri precum 4tuning.ro erau Facebook à la 2003-2005, cu un public dedicat si fidel, asa cum spuneau comentariile din forum-uri.

In 2012, trecuti probabil de virful flash mob-urilor, am vrut sa vad cum arata crowd engagement la zi la o companie polimorfa de event-digital-retail-arhitectura-continut care traieste in continuare din CERF-uri si SIAB-uri peste tot in lume.

Iata in site-ul Imagination UK un eveniment din India; nu este spectaculos ca un concert U2 dar are toate ingredientele de mai sus: standuri, masini, hostesse, flash mob si, in plus, tehnologie. Poate fi vazut ca un exercitiu de engagement reusit in eveniment sau doar ca un marunt experiment de manipulare.

Ceea ce mi se pare semnificativ de urmarit este ideea de feedback colectiv care capata o noua dimensiune prin tehnologie; faptul ca nu doar cinti sau aprinzi bricheta alaturi de ceilalti in concert, ci poti face tot felul de alte lucruri vizibile instant pe ecrane, pe scena, pe web, s-ar putea sa dea un impuls interesant evenimentelor de marketing.

Ca sa intaresc aceasta opinie, un alt exemplu aici, o companie chineza de tehnologie si un public, din nou, dedicat.