Mobile, Retail, Consumer – link-uri catre doua studii recente

total-retail-intro

 

 

 

 

images

 

 

 

 

 

 

http://goo.gl/T6xsmd

http://goo.gl/Uyd51d

Mai sus sint link-uri catre doua studii aparute in 2014, ultimul chiar luna aceasta; companiile sint prestigioase si stiu despre ce vorbesc. Totusi, dincolo de cifre si concluzii gata mestecate, merita cautate (probabil cumparate) datele de detaliu pentru a face si alte analize.

Pe scurt, eu am retinut o concluzie comuna celor doua studii – datorita mobilului si noilor asteptari si comportamente de consum, retailul este pregatit pentru schimbari majore pe toate planurile, atit in fata – servicii, incentive, tranzactii, plati – cit si in bucataria proprie – infrastructura si gestiunea acestor noutati catre consumatori.

Sint si altele de comentat, insa mai simplu pe moment este sa cititi la sursa, direct.

Reality check – pareri de la cei mai in virsta on social media – content – engagement

oldschool

http://goo.gl/PrIF4 – despre social media, de la un domn dinaintea erei social media; v. si comentariile cititorilor, la fel, o parte sint aproape “baby boomers”

http://goo.gl/xyprjO – v. si prezentarile lor de pe SlideShare (sectiunea Ideas & Insights), au umor taios si sint foarte la obiect

http://goo.gl/3ho3p – despre SEO vs content marketing, cu bullet points

E bine ca in privinta subiectelor hype din internet au o voce si cei aparent mai pesimisti sau trecuti ca virsta. E un fel de a depasi prejudecati; la concret insa, autorii au un atu, se uita altfel la cifre.

Nu intimplator, de altfel, am inclus articole de acum doi ani. E buna patina pe ele – sint de fapt foarte actuale, e loc de progres si astazi pe exact acele teme.

Firefly – Amazon

source: amazon.comhttp://goo.gl/eSERPq

Un altfel de telefon. Desi vizualizarea 3D pe ecran arata spectaculos in video mai sus, cel mai promitator este Firefly – recunoasterea instant a produselor ce pot fi cumparate din magazinul online, si evident directionarea acolo.

Analize sint deja destule pe net si multe pareri bine formate; oricum, daca Firefly va face bine ce promite, as vrea sa se gaseasca telefonul si la noi.

Ion Avram – Just Published

Ion

 

Revenind la site-ul propriu tocmai lansat de colegul si prietenul meu Ion Avram, sint acolo lucrari de design foarte bune, facute pentru diferite companii de marketing, o parte din ele gindite impreuna.

Nu am stiut sa scriu despre acestea la timpul lor, asa ca fac doar trimitere la citeva la care am muncit ceva si de care imi place cu atit mai mult:

Arca Lui Noe = Arca ridicata cu fotografii spectaculoase si initiative serioase, POS Mediu = investitii in infrastructura de mediu, Polystart/DUNN AG = constructii BigTime, Industrial Cruman = reparatorul/pompier cu o mie de repere in magazie.

Bafta si trafic util!

Post Black Friday pe internet

Am facut o selectie de articole cu cifre despre progresul traficului online din smartphone si tablete – piata de referinta este US. Un context bun, tocmai se termina saptamina de discounturi din jurul datei de 23.

Inca nu am dat de cifre comparabile despre internetul romanesc, sint peste tot statistici de vinzari, ceea ce e foarte bine oricum. In schimb, iata un studiu demonstrativ despre ‘how to do’ aici, mie imi  place, este la obiect. Si, de fapt, un post despre BF in social media pe manafu.ro.

Iata link-urile din publicatiile americane, sper sa fie utile de citit intr-un moment de respiro:

businessinsider.com # 1

vs

businessinsider.com # 2

vs

businessinsider.com # 3

date reformulate aici

si sursa la IBM.

Idei interesante despre ferestre… augmented reality astazi si acum 10 ani

Sint doua articole intr-un site pe care il urmaresc, este destupator de minte. Vorbesc despre tehnologii aplicate, una simpla si foarte utila, a doua este augmented reality.

Daca aplicatia de la BMW este o treaba complexa – camere video, procesoare si proiectoare puternice – prima este ‘veche’ de citiva ani, de prin 2006, dar nu am vazut-o raspindita altfel decit limitat, pentru parbrize de masini scumpe; pacat, ar fi extraordinara in multe locuri si ar vinde milioane de metri patrati in tarile calde cu mult petrol.

Oricum, pentru cei care poate se gindesc sa o aduca pe aici, trei referinte – viewsagewikipedia – poate la urmatoarea locuinta vom putea avea asa ceva.

Revenind la BMW si la evenimente de marketing – mai in domeniul nostru – acest street stunt ultra pregatit si probabil costisitor mi-a amintit de o improvizatie, dintr-o alta epoca, probabil prima aplicatie tehnologica de ‘augmented reality’ pe care am vazut-o. As vrea sa o spun ca pe o poveste, cred ca merita, ca pentru vineri dupamiaza.

A fost acum vreo 10 ani la lansarea unei beri cunoscute, in care erau implicate proiectii de film pe trei ecrane simultan.

Si pentru ca in acea vreme, ca si astazi de altfel, nu toate chestiile tehnice mergeau asa cum iti doresti, la inceputul evenimentului semnalul catre unul din ecrane nu dadea semne ca va ajunge acolo.

Dar evenimentul a inceput cu numaratoare inversa – 10, 9, 8… – un moment stinjenitor se profila rapid-rapid, iar eu ma pregateam sa ii spun ceva incurajator clientului care inca zimbea, in necunostinta de cauza.

Si atunci un coleg de-al meu, inspirat si priceput, a luat o camera de mina de la un operator, a cablat-o altfel in sistem si a focalizat-o pe un alt ecran; 3-4-5 minute cit a durat partea video, a stat nemiscat si eroic, preluind in direct imaginea proiectata pe un ecran ca sa o dea pe cel fara semnal, rezultatul fiind doar o ‘augmentare’ nesemnificativa de culoare.

Si toata lumea a fost multumita, Adi Carnu – numele domnului – a salvat multe ore de munca si multe asteptari. De atunci incoace, domnul Carnu a condus productia multor altor evenimente, unele foarte complexe, si din cite stiu este in continuare director de productie al aceleiasi companii la care cu onoare lucram in acea vreme, alaturi de alti citiva oameni extraordinari.

Retrospectiv privind, realitatea de atunci se cerea mai putin augmentata, energia si angajamentul veneau prin contributia directa a oamenilor, iar efectele video aveau locul lor clar definit in tubul CRT.

 

Eveniment + tehnologie + social media = engagement cocktail

In urma unei intilniri de saptamina trecuta am sters praful de pe niste lucrari de standuri expozitionale si event de acum citiva ani buni cind CERF si SIAB insemnau ceva pentru industriile respective.

In aceste evenimente cu trafic mare de vizitatori in anii de glorie, nelipsite erau constructiile de stand unicat cu lumini dramatice pe exponate si fotografiile cu hostesse; pozele postate ulterior pe site-uri precum 4tuning.ro erau Facebook à la 2003-2005, cu un public dedicat si fidel, asa cum spuneau comentariile din forum-uri.

In 2012, trecuti probabil de virful flash mob-urilor, am vrut sa vad cum arata crowd engagement la zi la o companie polimorfa de event-digital-retail-arhitectura-continut care traieste in continuare din CERF-uri si SIAB-uri peste tot in lume.

Iata in site-ul Imagination UK un eveniment din India; nu este spectaculos ca un concert U2 dar are toate ingredientele de mai sus: standuri, masini, hostesse, flash mob si, in plus, tehnologie. Poate fi vazut ca un exercitiu de engagement reusit in eveniment sau doar ca un marunt experiment de manipulare.

Ceea ce mi se pare semnificativ de urmarit este ideea de feedback colectiv care capata o noua dimensiune prin tehnologie; faptul ca nu doar cinti sau aprinzi bricheta alaturi de ceilalti in concert, ci poti face tot felul de alte lucruri vizibile instant pe ecrane, pe scena, pe web, s-ar putea sa dea un impuls interesant evenimentelor de marketing.

Ca sa intaresc aceasta opinie, un alt exemplu aici, o companie chineza de tehnologie si un public, din nou, dedicat.

 

 

Search Online – Buy Instore

Este un subiect actual de ceva timp, conversia engagementului online in cumparari la raft. Citind despre aplicatii digitale in retail, am dat de citeva articole cu aplicatii mai spectaculoase sau mai analitice – via Fishington Post, sau aici, mai degraba aici.

Una dintre directiile de rezolvare pare sa fie blur-ul intre experienta de shopping online/brick&mortar – te lasi impresionat online, incepi achizitia si finalizezi in-store, confirmind in realitate impresia formata pe net.

O alta rezolvare este in directia inversa si mai costisitoare, crearea experientelor instore care duc catre exprimarea online a brandului – fie ca vorbim de integrarea QR-codurilor ca extensie instant a etichetei de produs, sau diverse variante de augmented reality, cu sau fara POSM-uri digitale.

Cu exceptia solutiilor care interfereaza radical cu obiceiurile cumparatorilor in magazine (spre ex., amplasarea unor device-uri de brand entertainment intr-un hipermarket plin de cumparatori cu trolleys sau informatii la raft care presupun mai multi pasi de facut pe smartphone), probabil ca aplicatiile digitale isi vor gasi optimul prin care sa dezvolte experienta pozitiva la raft si sa dea rezultate concrete in vinzari.

Cert este ca loc de idei si incercari noi este, domeniul aplicatiilor mobile de interactiune cu raftul este efervescent.

Acum citva timp, cu ajutorul unor prieteni tehnici am facut o astfel de aplicatie; trans’from este un instrument de incentive instant, in locatie si ulterior, un potential instrument de CRM.

Cum face asta:

  • este pe de-o parte un QR code scanner care primeste un incentive sau mai multe pentru posesor – o invitatie, un voucher de discount, un free-bee, etc – pe care il valideaza/utilizeaza in locatie – magazin, eveniment, horeca – prin scanare de cod QR;
  • pe de alta parte, este un carrier de continut, cu update; functioneaza ca un instrument de media sociala, dar primeste din server continut particularizat pentru fiecare utilizator (la limita)

Sint doua lucruri suplimentare care merita spuse, inainte de a testa softul:

  • este flexibil, se poate configura ca si functionalitati si design pentru fiecare client/brand in parte si
  • este o experienta real time, atit pentru utilizatorul de telefon care primeste incentive pe loc, in momentul tranzactiei, cit si pentru client, caruia serverul ii raporteaza instant progresul activitatii, fie ca este promotie, fie ca sint postari.

Mai multe detalii se gasesc pe email si tel. – v. cartea de vizita de pe site – acelasi lucru obtineti scanind codul de mai jos.