Ion Avram – Just Published

Ion

 

Revenind la site-ul propriu tocmai lansat de colegul si prietenul meu Ion Avram, sint acolo lucrari de design foarte bune, facute pentru diferite companii de marketing, o parte din ele gindite impreuna.

Nu am stiut sa scriu despre acestea la timpul lor, asa ca fac doar trimitere la citeva la care am muncit ceva si de care imi place cu atit mai mult:

Arca Lui Noe = Arca ridicata cu fotografii spectaculoase si initiative serioase, POS Mediu = investitii in infrastructura de mediu, Polystart/DUNN AG = constructii BigTime, Industrial Cruman = reparatorul/pompier cu o mie de repere in magazie.

Bafta si trafic util!

Aurelia Visinescu, o persoana de valoare

 

Poate un brand romanesc sa devina personal, sa preia caracterul celui de la care imprumuta numele, credibil? Poate acel nume sa insemne un lucru valoros aici dar si in alta parte, in alte tari?

Au fost intrebarile de la care am inceput acum mai bine de doi ani un proiect de rebranding, acceptat cu entuziasm prudent de catre client, daca imi amintesc bine.

Am citit mai devreme acest articol, cu o anume emotie, mi-a revenit in memorie instantaneu ceea ce am simtit atunci ca poate deveni ceva extraordinar.

Vinurile Aureliei Visinescu sint la fel de bune ca acum doi ani (colegele ei ar putea zice ca sint chiar mai bune); iar personalitatea Aureliei se transmite in tot ceea ce spune, este autentica si este de buna calitate; cam cum trebuie sa fie vinul pe care il bem, sau poate viata pe care o traim.

Intr-o alta perspectiva, am vazut si acest articol, cifrele de vinzari enuntate arata ceva bun despre companie; cu siguranta sint eforturi mari in spate, ma bucur cu destula mindrie de succesul lor.

Dar, dincolo de discutii despre branding si persoane, conteaza pina la urma ceea ce livrezi, care este produsul tau de zi cu zi. Pot sa adaug deci, o sugestie de vin la final, un vin pe gustul meu – Red Artisan 2009. Daca trimiteti comanda pe site, cred ca il puteti primi a doua zi lucratoare. Este pe stoc, deci sint sanse pentru cel putin o sticla; cred ca asta trebuie sa fac si eu, sa-mi valorific prima sansa.

DUNN A.G. – un proiect in constructii/in constructie

Naming si identitate vizuala, strategie de branding, strategie de comunicare. Am trecut prin toate etapele de evaluare si conceptie pentru un business de constructii, proiectul este gata de citeva saptamini; rezultatul vizual este in acest post, rezultatul in lumea reala este inca in constructie:(

Sa speram ca va capata viata, e un proiect frumos, cu multa munca in spate..

Link-uri utile

Incerc sa organizez aceasta parte vizibila a lui Transform, ca sa ofere ceva mai mult decit articole scrise intr-un fel personal. De aceea am inclus in dreapta mai multe link-uri interesante si probabil cunoscute, pentru cei care citesc despre marketing pe internet.

Dincolo de a publica informatii despre lucrari si despre modul nostru de gindire, scopul acestei pagini este sa devina o [mica] resursa de marketing de unde sa puteti cauta articole si analize pe citeva subiecte dintr-un domeniu vast.

Sa vedem cum ajungem acolo.

Toate bune.

Vinuri pe gustul meu. Sau, marketing-ul facut subiectiv

Din primele doua intilniri cu Aurelia Visinescu mi-am dat seama ce trebuie sa fie noul brand al Domeniilor Sahateni. Intr-o definire sintetica, ea este o persoana pasionata de ceea ce face, care stie ce vrea si exigenta cu rezultatul muncii, iar aceste trei calitati transpar pentru orice interlocutor atent.

Problema companiei erau etichetele Divin/Reserva ale gamei superioare, contraproductive, ce subevaluau la raft vinul, foarte bun altfel.

Pe calea uzuala, ar fi trebuit mai intii sa ne bazam, clientul si noi, pe cercetari si rationamente, in definirea brandului; sa revedem problema de business din alte unghiuri (asta am facut totusi:)), sa facem o segmentare corecta a bautorilor de vin, sa evidentiem competentele companiei si sa propunem alternative de pozitionare pentru gama superioara, pe baza uneia din metodele de cunoscute.

Si totusi, inainte de a face aceste demersuri profesionale, solutia a aparut evidenta, din acele prime intilniri. Ulterior am construit pe ea, am rationalizat in parte, iar pas cu pas, am incercat sa validam aceasta intuitie, sa-i delimitam valoarea dar si punctele slabe.

Propunerea nostra finala a fost ca vinurile facute de Aurelia Visinescu, oenolog roman pasionat, sa ii poarte nu doar numele si semnatura, ci sa ii imprumute personalitatea, sa beneficieze de prezenta sa in prim plan. Si a rezultat o propunere de etichete unitara pentru consumatorul roman si strain, si un discurs subiectiv al brandului, centrat pe ceea ce face Aurelia si nu pe un vin sau o eticheta.

Vinurile de sub brandul Aurelia Visinescu sint produsul atentiei la detaliu si craftului personal al Aureliei, dar si al pasiunii pentru vin pe care am vazut-o atit in biroul din Bucuresti cit si la oamenii de la Sahateni. Mai departe, brandul imprumuta si alte trasaturi personale, precum deschiderea la critica si nevoia inradacinata de imbunatatire de la an la an, lucruri esentiale in meseria vinului.

In termeni de business, dupa primele sase luni de la introducerea etichetelor noi, comenzile din distributie au crescut cu 50% lunar, iar cresterea pe primul trimestru 2011 fata de acum un an, este de 55%. Mai mult, listarile in horeca au crescut in mod accelerat si urmeaza sa confirme in urmatoarea luna si cifrele comparative de la export. Lucrurile arata optimist, este un prim rezultat relevant, de rebranding si re-focus in distributie. Pasul urmator in constructia de brand urmeaza in comunicare si sper sa avem sansa sa tinem consecvent directia inceputa.

Personal, ma bucur ca sint parte a acestui proiect, alaturi de compania de design Sapien Packaging. Am baut vinuri excelente in aceasta perioada si a fost un subiect care m-a captivat, iar aceasta este un cistig in sine. Am facut o lucrare pe gustul meu.