Stenota Winery

 

Acum doua saptamini, inainte de GoodWine, s-a lansat o noua podgorie – Stenota Winery – cu trei vinuri in portofoliu si in ultimele luni am lucrat impreuna cu colegii mei la identitatea acestui brand.

Mai intii despre vinuri: in gama sint incluse la start Feteasca Alba, Feteasca Neagra si Merlot, vinuri facute in 2013 si imbuteliate in acest an; sint vinuri noi, bune, care arata potentialul podgoriei de linga Urlati. Merita urmarite.

In proiectul de branding am plecat de la numele podgoriei. Stenota este o atestare mai veche a localitatii Urlati, numele unei cetati anterioare, conform unei singure surse preluate peste tot. Pentru noi, un potential bun de poveste de brand.

Pornind deci, de la vinuri si de la acest nume, am construit precursorii brandului: etichetele, materialele si imagistica de baza. Cu putina inspiratie, a aparut povestea arcasului din turnul cetatii [Stenota], pe numele lui Steuriu. Ne-a placut sa amestecam istoria firav atestata a locului cu povestea arcasului Steuriu si a contemporanilor sai. Am vizualizat o vreme din medievalul timpuriu, in care locurile si oamenii nu erau asezati, semintii veneau si treceau mai departe, iar existenta unei cetati, a unui turn de aparare, reprezenta o prima radacina stabila in jurul careia o comunitate putea prinde viata.

Adevarul este ca oamenii pe care i-am intilnit anterior in zona Urlati sint muncitori, iar rezultatele lor se vad in podgoriile tot mai bine ingrijite; mi-ar place sa cred ca am construit o fictiune cu radacini intr-o realitate pozitiva si intr-un trecut poate eroic, nu doar tihnit, asa cum altfel sugereaza putinele conace renovate din zona. Pentru noi, destinul brandului Stenota este definit de povestea arcasului din turn, de oamenii care sfintesc locul, care isi construiesc calea proprie cu perseverenta si care nu renunta; Stenota este despre fidelitate, despre munca si creatie. Despre onestitate si corectitudine.

Claudiu Porumb, oenologul ce a lucrat aceste vinuri, le-a definit cumva in acest fel, ‘corecte’, iar eu am retinut din asta sinceritatea si calitatea lui interioara. Povestea, onestitatea brandului si a lucratorilor sai in a-si aprecia munca, cred ca sint tocmai calitatile pentru care merita sa incercati acest vin si sa apreciati rezultatul muncii oamenilor de linga Urlati, Prahova.

Cartolina

Print

Share on FacebookShare on LinkedInEmail this to someoneTweet about this on Twitter

Published by

Eduard Ciocirlan

http://ro.linkedin.com/pub/eduard-ciocirlan/0/ab7/b75

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code