Manifesto

In ultimii 16 ani am avut sansa sa parcurg mai multe etape de lucru in citeva discipline de comunicare si in marketing. In acesti ani am re-reinvatat ca in aceste meserii exista cel putin o contradictie care se perpetueaza aproape fara exceptie, de la an la an, mai ales in companiile ultracompetitive.

Intr-o propozitie, asteptarile de la marketing se refera intotdeauna la exercitiul financiar curent. Altfel spus, cele mai importante obiective de urmarit vor fi cele de la sfirsitul anului, si nu cele din anii urmatori, iar cheltuirea bugetului de marketing va fi considerata ‘ínvestitie’ numai in cartile de specialitate. Un argument mai recent poate fi faptul ca mediul concurential se schimba acum la fiecare 6 luni, iar ceea ce este ‘batut in cuie’ pe planul anual mai sufera cel putin o ajustare pe parcurs.

Din aceasta cauza, termenul dat de companie omului de la marketing este totdeauna mai scurt decit timpul real in care sa poata face o transformare durabila [pozitiva] in mintea oamenilor pe care ii considera consumatori actuali sau viitori. Nu ma gindesc daca este bine sau rau si nu doresc sa formulez solutii de structura, ci pur si simplu consider ca aceasta este un dat. Si mai consider ca este o sansa de schimbare.

Este sansa ca strategiile de branding sa se transforme, sa accepte acest dat si SA LIVREZE. Catre acesti clienti presati, carora nu li se ofera timpul sa obtina rezultatele ‘ca la carte’, le ofer serviciile companiei. Adaptarea strategiilor de branding este, cred, un proces de invatare din mers, in care conteaza mintea clara, dialogul si experienta first hand, din interior. Rezultatul pe care doresc sa il obtinem in relatia cu fiecare client, este ca timpul de livrare sa se scurteze, timpul in care ne dam seama ce e de facut si sintem gata de start, sa fie TIMP UTIL.

Asa cum presiunea pietei tinde spre a avea un produs nou pe raft in 6 luni in [unele] categorii de FMCG, in acelasi ritm strategia trebuie sa fie aliniata la start, iar resursele pregatite pentru a comunica. Nu cred ca va mai exista, in conditii de adecvare la piata, interval de 3-6 luni pentru cercetare si audit de brand si inca 3-6 luni pentru definirea strategiei, si inca…

Aceasta este propunerea noastra de valoare:
Maxim 6 luni pentru orice proiect. Consultanta de branding in timp real.

Serviciile pe care le putem oferi unui client sofisticat:
-Intelegerea business-ului si clarificarea rolului comunicarii de brand in mixul de marketing.
-Alternativele strategice de marketing si analizele de cost versus rezultate asteptate. Analiza portofoliului de produs si arhitectura de brand cu care se sutine.
-Strategia de brand si identitatea vizuala = documente scurte, clare, conceptia grafica de baza si broşuristica de companie, in detaliu.
-Consultanta in dezvoltarea de produs (FMCG). Prototiparea,  briefing si interpretarea cercetarii de produs.
-Premisele de concept pentru comunicarea de marketing = briefing-ul de comunicare.
-Concepte creative de comunicare a brandului in mediul digital si de eveniment = evenimente off+online, PR in mediul digital.
-Implementare si analiza de rezultat. Briefing si interpretarea cercetarilor de marketing, la nivel strategic.

Pentru a nu termina sec aceasta nota de lucru, adaug un studiu de caz de pe un blog celebru [Laura Ries Blog]. La sfirsitul zilei, tot ce facem trebuie sa fie simplu. Sau sa para simplu.

Share on FacebookShare on LinkedInEmail this to someoneTweet about this on Twitter

Published by

Eduard Ciocirlan

http://ro.linkedin.com/pub/eduard-ciocirlan/0/ab7/b75

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code