Interactiune in timp real in magazin -> consumatori

1280px-Fredmeyer_edit_1-1024x673

Problema 1:

Statisticile despre decizia de cumparare spun de mult ca peste 60% din alegerile cumparatorilor se fac in fata raftului si nu in fata TV-ului.

Doar ca pina una alta, tehnicile de influentare a acestor decizii de cumparare nu au evoluat semnificativ la noi; vedem in continuare plasarile speciale insotite de %e mari de promotie pe fundal galben/rosu, eventual dublate de promoteri la raft sau dupa casa. In citeva campanii au fost incercate si alte formate de engagement prin entertainment care insa nu par a fi fost replicate ulterior, precum un best practice.

Deci nici un “breakthrough”, nici un “game-changer” sau ”produs revolutionar” care sa schimbe aceasta experienta la raft in mod semnificativ.

Si totusi, tehnologiile evolueaza si creste si disponibilitatea consumatorilor de a fi interactivi la raft sau inainte de raft. Si la fel si initiativele in alte piete. Pentru a scurta, aici este un articol sustinut si de cifre, care aduce in actualitate citeva lucruri despre marketing mobil in-retail.

Problema 2:

In continuarea celor de mai sus, as paria ca fiecare companie mare de FMCG are baze de date de cel putin 100k oameni care au participat in promotii web, SMS, 1to1.

Insa aceste baze de date sint lasate la dospit, ramin nefolosite si se dezactualizeaza. Sau incercarile de revigorare sint de suprafata si cu impact minor.

Ce se poate face?

La intersectia celor doua probleme exista evident, un potential foarte mare: consumatori care la un moment dat au facut un pas catre branduri si care au in continuare la raft diverse nevoi nerezolvate, simultane deci, cu momentul deciziei de cumparare.

Daca este corect, acest potential are nevoie de mai multa atentie, strategie plus experimentare pragmatica, istoric/cifre/rezultate.

Eu doresc sa contribui cu o idee, cu un PRODUCT CONCEPT:

Insight:

Unii dintre noi se simt pierduti intr-un magazin nou, la fel precum te simti nesigur intr-un oras nou. Daca pe strada GPS-ul a preluat interactiunea dintre semnele de circulatie si creier, in magazin inca nu exista un inlocuitor.

Mai mult, altii dintre noi au simtit imediat dupa casa de marcat, frustrarea ca nu au luat tot ce au notat constiincios pe lista de cumparaturi. Pentru acestia dar si pentru toti ceilalti, mai relaxati, exista solutii:)

Abordare:

Sa presupunem ca simulam GPS pentru magazin:
–facem un floor plan al fiecarui magazin mare, cu raioane, produse, branduri cheie chiar (prezenta paid sau altfel)
–instalam un mod de recunoastere a smartphone-urilor prezente in magazin, via wireless, GSM sau chiar sound based – facem o retea interna care nu trebuie neaparat sa implice iBeacon sau NFC ci pur si simplu, repeater-e conectate in server, precum si
–o aplicatie care in mod activ isi cauta serverul via reteaua din magazin, o aplicatie care inainte de toate, este UTILA in mod RECURENT

Ce ar putea face aceasta platforma? Pai mai intii, ar putea fi construita de ex, in jurul unei liste de cumparturi care se sincronizeaza activ pe toate device-urile casei – ceva gen OurGroceries – care in magazin se lanseaza la interactiunea cu reteaua wireless locala si ofera, suprapus pe acel floor plan, citeva alte lucruri utile:
–un traseu prin magazin si un continut interesant de display advertising, ales cu maare atentie, respectuos cu atentia distribuita a consumatorilor, in magazin
–citeva promotii relevante la lista curenta de cumparaturi sau chiar
–promotii personalizate pentru cei logati, valabile ATUNCI si ACOLO; si eventual,
–checklist cumparaturi facute – prin scanare de barcode sau doar apasind “vazut” pe ecran – pentru cei care umbla cu mobilul la vedere in magazin

Este intersant si ce ofera in spate o astfel de platforma:
–date agregate in timp real care pot spune pe bune daca acel 60%+ de decizie este un procent real,
–un ecosistem de comunicare PAID, in care bugetul de advertising cerut de retailer are o corespondenta clara in KPI la marketer; si chiar alte implementari ulterioare precum..
–posibil checkin in aplicatii de executie la raft sau
–feedback instant de la consumatori, in retele sociale, despre experienta instore, de la thumbs up/down la casa de marcat pina la commenturi via inapp de pe canapeaua de acasa.

Pare destul de tehnic si este; dar conceptul de produs este abordabil si se bazeaza doar pe ceea ce stim de la marketing. Are insa nevoie de experiment, de a proofa tactici si continut.

Noi avem tehnologia sa facem asta si aplicatia backbone de la care sa construim asa ceva. CAUTAM BETA TEST-ERI; companii din marketing si retail, evident.

Surse foto: http://goo.gl/mQof2 si http://goo.gl/8Q157X

beta-testers

Share on FacebookShare on LinkedInEmail this to someoneTweet about this on Twitter

Published by

Eduard Ciocirlan

http://ro.linkedin.com/pub/eduard-ciocirlan/0/ab7/b75

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code